mandag 15. mars 2010

Småting


Jeg har sydd et par småting som kan være greie å ha. 

Posen er tenkt til strikketøy og den andre greia vet jeg ikke helt, men noe finner jeg sikkert på.
Det er en bløt syboks med mønster fra Lise Bergenes bok  'Lapper stort og smått'
Jeg har lenge hatt lyst til å sy slike bokser så jeg gikk igang med liv og lyst.

Det var noe herk å sy den for å si det mildt. Det gikk veldig lett i starten, lett som bare det, men da jeg skulle sy den sammen der som folden er datt nåla ut av symaskinen gang på gang uten at jeg vet hvorfor. Kanskje det var glidelåsen som gjorde det? Til slutt gikk det da på et vis, men da den var vrengt så jeg at den var blitt en tanke skjev etter alle forsøkene. Syboksen er sydd sammen av tre stykker stoff og quiltet på frihånd.

Likevel vil jeg forsøke på nytt og gjøre noen små endringer. Slike små poser og bokser er uhyre praktisk til oppbevaring av ymse saker som har en lei tendens til bare å bli vekk eller lagt på et lurt sted.

6 kommentarer:

  1. Kjekt å sy sånne bokser, ja. Håper du får de greit til etterhvert. Flotte farger du har valgt. Må si jeg er litt misunnelig på den julerosa di som snart titter fram, men det er deilig å se vårbilder også.

    SvarSlett
  2. Du verden slik sving du har fått på syinga. Det er jo kos og holde på med farger nå når alt utenfor vinduet et hvitt :)

    SvarSlett
  3. Åh de var fine! Slike poser er skikkelig praktiske og din er jo så søt. Og en slik bløt boks er underveis her også :-) Ehm jeg har bare plukket stoffene enda da - men det er jo mye av jobben. Jeg ser at du har mange oppdateringer her som jeg ikke har fått med meg. Jeg leser bloggene gjennom Blogline, men må visst finne meg et annet sted... Har funnet ut at haugevis av oppdateringer ikke syntes og det er jo skikkelig dumt!

    SvarSlett
  4. Så flotte småting! Og stoffposer er jo så mye hyggeligere å omgi seg med enn plastposer. Kanskje jeg snart må finne fram symaskinen igjen, jeg også.

    SvarSlett
  5. Nå fikk jeg lyst til å sy litt igjen. Jeg sydde masse før. Og nå har nettopp symaskinen vært på service også...

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommetar!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.