lørdag 13. mars 2010

Sol, sol kom igjen...

...solen er min beste venn...
Slik begynner en barnesang jeg har sunget tusenvis av ganger, og mange ganger bare de siste dagene. Jeg heier på sola!
Vi har hatt noen flotte solskinnsdager hvor sola virkelig har varmet og smeltet på snøen. Nå begynner alt rusk og rask å dukke opp ute og det klør i fingrene etter å komme igang med soping og rydding.
I garnbutikkene er det vanligvis ikke den gule fargen som tiltrekker seg min oppmerksomhet, men nå ville jeg feire sola med noen solskinnsfarger.
Gryteklutene er etter inspirasjon fra Anne på A'sAlmanakk. Hun lager noen fantastisk flotte grytekluter som har inspirert meg mange ganger. Disse er heklet etter mitt hode og det finnes ingen oppskrift. Jeg burde vel skrive ned etterhvert hvordan jeg gjør det, for de ble ikke helt like. I min enfoldighet tenkte jeg det var en enkel sak å huske. På baksiden - de er dobble - har jeg bare heklet rundt og rundt til garnet tok slutt før jeg begynte med neste farge.
Jeg er så glad i små håndhåndklær av bomullsgarn, så det ble et solskinnshåndkle til bad eller kjøkken også.

Til gryteklutene og håndkle:
Garn:  Sandnes garn, Mandarin Petit  - håndkle strikket med dobbel tråd
Heklenål:  nr. 3 og pinner nr 4 (tror jeg).

10 kommentarer:

  1. Ja det var riktig flotte solskinnsprodukter. Nå er jeg temmelig lei av snø og kulde så det er deilig at solen titter frem og begynner å varme litt!

    SvarSlett
  2. Sola trenger en hyllest!
    Og bomull, hjemmestrikket, er best i håndduker!
    I grytekluter også!
    Jeg vant et par grytekluter i tovet ull en gang, og de ble svidd av ei varm panne jeg tok fra steikeovnen!

    SvarSlett
  3. Så fine ting som hyllest til solen.Hadde vi bare fått se den igjen snart,nå laver snøen ned...sukk

    SvarSlett
  4. Så herlig og vårlig de var, skikkelig flotte ting du har laget. Sola trenger nok en hyllest og alt som kan mane frem vårstemning er kjærkomment i disse snørike tider.
    Ha en super helg!

    SvarSlett
  5. Deilig med farger nå ja. Jeg kjenner igjen det med å tro man husker hva man gjør underveis....og så har glemt det like etterpå.

    SvarSlett
  6. ... vekk med skyer, paraplyer...
    :-)
    så flotte grytekluter!

    SvarSlett
  7. Så flink du er til å strikke og hekle! Kjempefine grytekluter :)
    Ligger ikke bloggen din på hagegals lister lenger?

    SvarSlett
  8. Iris:
    Jeg var innom nå for å sjekke, og jeg ser at Junis hage ligger der ennå. Jeg har sendt en PM for noen dager om endringene jeg har gjort, men har ikke fått svar.
    Bloggen ligger i allefall på hageblogger hos Moseplassen.

    SvarSlett
  9. Kjempefine grytekluter og handkle, likte spesielt godt dei medmest striper!! Dei er til å bli glad av:))

    SvarSlett
  10. Jeg har dessverre ikke noe greie på det, men du får nok svar en dag. Jeg finner deg i hvertfall gjennom dine innlegg i bloggen min.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommetar!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.