tirsdag 22. mars 2011

Herlig, herlig

Helt innerst ved husveggen, sørvendt og solrikt har jeg noen herlige vårgleder. Løkene/knollene er satt der for at jeg skal kunne nyte  blomstringen så tidlig som mulig, og det slår aldri feil. Hvert år kommer snøklokkene veldig tidlig og ikke lenge etter kommer krokusene. I dag oppdaget jeg de aller første krokusene i blomst.
Snøen er så godt som borte i hele hagen, men mange steder er jorden ennå frosset og iskald så jeg må nok vente en stund før det dukker opp krokus andre steder.
I dag har jeg begynt å sette georgineknollene mine for driving. Det er nok litt senere enn jeg ellers pleier, men i år ble det sånn. Jeg rakk ikke alle før kreftene var oppbrukt, men jeg håper resten kan komme i potter og jord i morgen.
Planterommet mitt i kjelleren er i gang igjen og det lukter så godt av jord og spede planter. Jeg har ikke sådd noe, men kjøpt en del stiklinger av sommerblomster på et gartneri.
Nå er det vår og hagesesong igjen!

11 kommentarer:

  1. Virkelig herlig og vårlig i veggen din! Jeg må også flytte noen riktig tidlige til en sørvegg, tror jeg. Det er så deilig med vårløk når en er som verst sultefora på grønt!

    SvarSlett
  2. Å, så heldig du er! Her er det mye tele i jorden enda, har bare sett bittelitt til løkene.

    :))

    SvarSlett
  3. Jeg synes det lukter vår helt hit. Vi henger nok litt etter, enda..

    SvarSlett
  4. Så heldig du er! Det er flott at det er vår noen steder om ikke annet. Det er varmt her, men fortsatt masse snø igjen. Lykke til med georginene!

    SvarSlett
  5. Virkelig herlig, nå går det fort mot lysegrønne tider!

    SvarSlett
  6. Gleder meg til det blir min tur. - Du er heldig for dette er nesten vårens vakreste eventyr! :-)

    SvarSlett
  7. Åh, så nydelig :) Denne tiden på året er så flott, med alt som titter fram igjen etter vinteren.
    Det var veldig tidlig med krokus. Her har jeg så vidt fått opp noen bladspisser. Men med det været vi har for tiden, så burde de kunne blomstre om ikke så alt for lenge.

    Deilig at våren er kommet, og at hagesesongen er i komminga :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  8. Fantastisk :D. Her er det full snøstorm i dag - og i forrige uke var nesten all snøen borte....

    SvarSlett
  9. Så deilig å se! Jeg har nå kommet opp i TO snøklokker, etter å ha vist alle som gidder snakke med meg den ene som har stått der...
    I samme bed titter løytnantshjertene opp, så det ER håp!

    SvarSlett
  10. Herlig! INGENTING er som vårens første blomster! Her har vi fortsatt et par meter snø i hagen, så jeg nøyer meg foreløpig med å nyte andres bilder. Det gjelder å glede seg over de små ting! Og sola skinner dag etter dag - hurra!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommetar!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.