fredag 4. mars 2011

Vår?

Ja, man kunne kanskje tro det etter forrige innlegg. Stæren er på plass fremdeles, det er en flokk på 16 stær som kommer innom for proviantering med jevne mellomrom hver dag. De har jo kommet så aldels for tidlig og jeg synes fryktelig synd på dem, for her er ikke mye mat å finne utenom på menneskenes fuglebrett. Ellers ser det ut som på bildet over her. Bildet er tatt i dag med nytt kamera. Jeg har fått et lite kompaktkamera og måtte bare prøve det. Jeg har aldri hatt et så lite kamera før så jeg er ikke helt fortrolig med formatet, men det er jo mye mer praktisk å ta med seg ut på tur.

Snøklokkene inne ved husveggen er begynt å komme til syne igjen, og tro meg - dette er det eneste grønne som er å se. De begynte blomstringen så optimistisk før siste snøfall og har siden da ligget under snøen, og det ser ikke ut til å prege dem i særlig grad.
Nå ønsker vi oss ordentlig vår, både stæren, snøklokkene og jeg!

4 kommentarer:

  1. Helt sikkert: der er forår på vej! Hos en nabo står der både erantis og vintergæk og i dag skinner solen.
    God weekend :-)

    SvarSlett
  2. Du er heldig som allerede har vår! Jeg satser på at våren er rett rundt hjørnet her også :)

    SvarSlett
  3. Takk for en liten trøst til oss her i den store snøhaugen:)
    Gratulerer med nytt kamera. Det er kjekt å ha noen til ulikt bruk. Det kan til tider bli litt mye å drasse på.
    God helg.

    SvarSlett
  4. Oh vad jag längtar. Men vi är bland dom sista ut vad gäller våren så det är bara att smöra sig med tålmodighet och njuta synet av dina snödroppar, vilket jag gör, så länge :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommetar!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.