fredag 9. april 2010

Enda en rusletur

I dag har det virkelig vært godt og varmt. Nå kl.15.30 er det 14,5 grader:) HERLIG:)
På rusleturen i dag så jeg flere sommerfugler, men rakk ikke å ta noe bilde før de flagret videre. Humlene har hatt det travelt og har godtet seg i krokusene flere timer. Da kan det være godt å ta seg en liten middagshvil på et rolig og skyggefullt sted.
De hvite krokusene ligner på egg i et rede, og det minner meg om at nå er det mange fugler som har det travelt med å finne både boplass og make.
Skjærene har startet byggingen i furua like ved inngangsdøra vår og det går til tider ganske høylytt for seg. Stæren har kommet og er i full gang med å sjekke ut nye boplasser.
Ellers så jeg at skjærsminene har begynnende grønne knopper og at riddersporene er på vei. I år må jeg huske å kjøpe flere riddersporer for jeg ønsker meg mange.
De fleste staudene er klippet ned (fjorårsstilk og blad) og det ser litt mer ryddig ut - i allefall noen steder. Jeg nyter det alt sammen!

9 kommentarer:

  1. En rusletur er en ren vitamininnsprøytning når man ser alt som skjer.
    God helg.

    SvarSlett
  2. Deilig med slike runder:) Spesielt om våren når vi har ventet i lengsel etter de første spirene:)

    SvarSlett
  3. Så deilig at du har fått ryddet i de fleste staudebedene. Det er jammen tidlig! Det har vært nydelig her også i dag. Våren er herlig :)Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Ja nå er våren her!
    Eg skal reise bort denne helga, men har nesten betre lyst til å pusle i hagen :)

    NYT dagane :)

    SvarSlett
  5. Ja, er ikke våren noe av det beste? Full av forventning til alt som skal komme. En riktig god helg.

    SvarSlett
  6. Så heldig du har vært med dagen idag.Det regner hos oss,men vi er blitt lovt sol fra imorgen,så det gleder jeg meg til.God helg!

    SvarSlett
  7. Våren er en herlig tid. Å se alt som titter opp av jorden nå er jo bare fantastisk :)
    Koselig med innsekter som surrer og fugler som kvitrer. Det er bare å nyte dagene :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  8. FORÅR.....hvor fantastisk :0) Satser på at min dag i dag kommer til at ligne din dag i går Marit - solen er fremme himlen næsten helt blå og fuglene kvidre :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlett
  9. Var det ikke skjønt vær i går! Jeg var også på en liten runde og fikk ryddet litt. Første våronn! Krokusen blomstrer og mye har kommet med knopper nå. I dag ser været ut til å bli like bra :) Absolutt fantastisk endelig å kjenne solen varme :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommetar!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.