tirsdag 11. mai 2010

Hvor mange grytekluter trenger man egentlig?


Jeg er så takknemlig for at Anne i bloggen A'sAlmanakk har skrevet ned oppskriften på de mest fantastiske grytekluter jeg vet om.
Jeg har tidligere forsøkt å herme etter dem, uten å få det til å bli helt likt.
Nå vet jeg hvordan taggene skal hekles, så tusen takk Anne!


Jeg har heklet og heklet uten tanke på hvor mange grytekluter jeg trenger, men bare fordi det var så spennende å sette sammen fargene. Gryteklutene er i utgangspunktet prikk like hverandre, men når fargene settes sammen forskjellig blir også gryteklutene forskjellige.
Den grønne som henger som nr. 2 fra høyre er heklet etter min gamle hermeoppskrift, de andre etter Annes oppskrift  bare med noen små forandringer av meg. Jeg begynner litt annerledes enn Anne gjør, men taggene er etter Annes oppskrift.


Jeg er ganske sikker på at så mange nye grytekluter har jeg ikke bruk for selv,så derfor gjør jeg noen av disse til min julegave i julegavealongen for mai måned, også den finner du linker til inne hos Annepålandet.
Jeg var så heldig å vinne en garngave på en bloggtrekning hos Annepålandet og det var nettopp dette garnet som hun bruker mye av i gryteklutene sine. Jeg liker dette garnet selv og hadde noen nøster liggende, så da oppskriften stod på trykk inne på bloggen hennes var jeg ikke sen om å komme igang.

Nå kan jeg ikke få stoppet, det kommer garantert til å bli flere grytekluter. Det er nesten så jeg synes det er litt rart selv, men jeg bare MÅ se hvordan det blir når nye farger settes sammen.
Garnet kommer fra Gjestal og heter Bomull Sport.

18 kommentarer:

  1. For en herlig symfoni av farger!!! Dette er til å bli glad av. Skjønner godt du ikke klarer å stoppe. Har ikke tort å begynne jeg.. :)

    SvarSlett
  2. Wow, så flotte! Dette var virkelig farger til å bli i godt humør av og det var ikke rent få du hadde heklet heller. Stilig rett og slett når de hang sånn bortetter.

    SvarSlett
  3. Jeg har satt i gang med min andre gryteklut etter Annes oppskrift. Farlige greier. Avhengighetsskapende uten tvil. Strikk mens de enda er lovlige sier jeg. ;)

    SvarSlett
  4. Utrolig fantastiske mengde flotte grytekluter. Flott at de var så fargerike.
    Takk for hilsen i bloggen min. Boken får du bl.a. her http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8711315997

    SvarSlett
  5. så utrolig flotte. hadde tenkt å prøve meg etter hvert på disse jeg også.. men har bestemt meg for et prosjekt av gangen.. men det er ikke lett.. og dine grytekluter kunne jeg gjerne tenkt meg

    SvarSlett
  6. Jøss så masse flotte grytekluter du har hekla og i så flotte farger:=)

    SvarSlett
  7. Så utrolig fargerikt og fint!!!! Ja, grytekluthekling er vel ikke det verste man kan bli avhengig av. Jeg har gitt bort haugevis i årenes løp, det er en grei liten gave. Ønsker deg en finfin onsdag!

    SvarSlett
  8. Dette var da en fantastisk produksjon! Har tatt ut oppskriften jeg også, men har ikke kommet igang enda, jeg gleder meg! Et hendig lite håndarbeid som kan gjøres nesten hvor som helst :-)

    SvarSlett
  9. Så utrolig flotte. Og pene bilder du tar. På denne bloggen kommer jeg gjerne innom igjen.

    SvarSlett
  10. Da spør jeg; kan man få for mange grytekluter? :-)
    Utrolig flotte farger! Deilige bilder :-)

    SvarSlett
  11. Da spør jeg; kan man få for mange grytekluter? :-)
    Utrolig flotte farger! Deilige bilder :-)

    SvarSlett
  12. For et fyrverkeri av farger. Nydelige grytekluter! Håper snart jeg får samlet meg nok restegarn til å hekle et par (eller flere). Bomullsrester er det nemlig dårlig med.

    SvarSlett
  13. Det er nogle fine grydelapper du har hæklet. Smukke farver du har sammensat. Dejligt at have et "julegavelager" og du er i veldig god tid. Hvor er der mange flotte blomster i din blog.

    SvarSlett
  14. Fantastiske farger, nesten så en får lyst til å kokkelere og stå ved varme gryter og ovn hele dagen! (o:

    At jeg får lyst til å bruke noen kilometer med restebomullsgarn, er i alle fall helt sikkert! Supert at du linker til oppskrifta, den kommer nok snart ut av printeren min! (o:

    SvarSlett
  15. Kjempesøte! Si endelig fra hvis du begynner å selge av overskuddet?

    SvarSlett
  16. Man blir jo i godt humør av disse:)

    SvarSlett
  17. Næ..Så flotte!
    Fine som gaver også.

    :-)

    SvarSlett
  18. Så nydelige de var, Marit!!! Dette vil jeg også prøve! For et artig og spennende måte å jobbe med farger på:o)))) Skal jammen ta meg en tur innom denne bloggen til Anne!
    Stod nettopp og tenkte på deg nå ute i hagen, mens jeg spadde for å plante nye roser:o) Har hentet en de tips fra bloggen din. Du er jo så flink til komme med opplysninger om rosene for ikke å snakke om nydelige bilder!!

    Ønsker deg en flott langhelg, min venn. Nå skal jeg sjekke ut heklingen:o)))
    Klem fra Solveig

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommetar!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.